3 Ekim 2012 Çarşamba

18 YAŞINDAN BERI UYUYOR

18. yaş gününü kutlamaya hazırlanan genç kız, çok nadir
 rastlanan, dünyada sadece bin kişide görülen hastalık 
yüzünden...
Poppy Shingleton'un hikayesi uyuyan güzel masalının
günümüze uyarlanmış hali. Poppy, çok nadir olan ve
dünyada sadece 1.000 kişide görülen
 "Kleine-Levine Sendromu"
adlı bir hastalık yüzünden tam 6 yıldır beklenmedik
bir anda uykuya dalıyor."18. yaş günümde uyudum, çok büyük bir parti planlamamıştım, arkadaşlarımla
 çıkıp bir şeyler içecektik ama olmadı" diye konuşan o zamanlar hemşirelik okuyan Poppy, "herkes
dışarıda yılbaşını, işe girişlerini kutlarken ben sosyal hayattan tamamen soyutlanmıştım. Ailem her
 an uyuma riskime karşı okulun kapısında nöbetteydi. Derslerden hep geri kaldım bu yüzden ikinci
yılımda üniversiteyi bırakmak zorunda kaldım. Düzenli bir hayatım olamadı" dedi.
İlk başlarda alkol aldığı zamanlarda uyuduğu zannedilen Poppy, alkol almadığı zamanda 1 hafta
 boyunca hiç kalkmadan uyuyunca bir şeylerin yanlış gittiği anlaşılmış. Hatta bir hastane depresyon
ve kronik yorgunluk teşhisi koymuş. Arkadaşları, Kleine-Levine
 sendromundan bahsedince soluğu Chelsea ve Westminster hastanesinde almış ve hastalığının
 bu olduğu anlaşılmış.
"Bu hastalığının sebebi bilinmiyor ve kesin tedavisi de yok fakat çeşitli tedavilerle ve uyku ilaçlarıyla
kontrol altına alınabiliyor. Eskiden her hafta gelen uyku nöbetleri, şimdi 3 ayda bir gerçekleşiyor.
Bu sayede okula geri döndüm ve bu yıl bitirip iş arayacağım." diyen Poppy
artık hayatını dışlanmış olarak geçirmek istemiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder